Często zadawane pytania
Poniżej odpowiadamy na często zadawane pytania.
Czy podczas rozwiązywania zadań można posługiwać się własnoręcznie napisanym programem komputerowym?
Tak. W czasie I i II etapu.
Nie mogę znaleźć mojej szkoły w rozwijanym menu. Co robić?
Prosimy sprawdzić dokładnie województwo, powiat i gminę. Ponadto nie uwzględniliśmy zespołów szkół, gdyż te mają jednostki podrzędne i taką jednostkę należy odszukać. Z ministerialnej bazy usunęliśmy też szkoły których opis budził wątpliwości oraz te, które wpisane były kilkukrotnie z różnymi identyfikatorami. Tak więc zdajemy sobie sprawę, że niektórych szkół istotnie brakuje. Prosimy wówczas o kontakt z organizatorami - dopiszemy szkołę do bazy. Prosimy wtedy jednakże podać szczegółowe dane szkoły: pełną nazwę, adres oraz adres www szkoły (jeśli taki istnieje).
W nazwie mojej szkoły w bazie jest błąd (np. ortograficzny). Co robić?
Bazowaliśmy na bazie ministerialnej, która takich błędów zawiera mnóstwo - zawiera one wpisy w formie przesłanej przez sekretariaty poszczególnych szkół. Niestety, by błędy nie pojawiły się na dyplomach, błędy ortograficzne trzeba poprawić - w takim przypadku prosimy o kontakt z organizatorami (dane kontaktowe są podane w menu Kontakt).
W pole "szkoła" nie da się nic wpisać. Dlaczego?
Pole edycyjne jest zapisywane tylko przez funkcję "wybierz".
Nie mogę znaleźć raportu z punktami. Dlaczego?
Raporty generowane są tylko dla tych uczestników, którzy choćby raz wysłali odpowiedzi do zadań danego etapu i zostały one zapisane w naszej bazie. Jeśli Państwo klinkęli wyślij, a raportu i tak nie ma, może to oznaczać, że zerwane zostało połączenie między Państwa komputerem a naszym serwerem (np. formularz wysyłania zadań był otwarty zbyt długo i wygasł). W takim przypadku prosimy o kontakt z organizatorami - może uda się coś odratować. W interesie uczestnika leży jak najlepsze udowodnienie, że fakt wysłania zadań w terminie miał miejsce: pomocne (choć niekoniecznie rozstrzygające) będą: zrzuty ekranu, dokładna godzina wysłania odpowiedzi itp. Należy po wysłaniu zweryfikować pole "odpowiedź zapisana w systemie"..
W której sali odbywa się II etap?
II etap JTM odbywa się zdalnie, przez stronę https://jtm.matinf.uj.edu.pl/.
Dlaczego nie ma dostępnej listy wyników z I/II etapu konkursu z pierwszej edycji konkursu?
Z powodu ustawy o ochronie danych osobowych i RODO. Pracujemy nad tym by w kolejnych edycjach konkursu wypracować jakieś rozwiązanie.
Gdzie odbywa się finał?
Zawody finałowe odbywają się w siedzibie Wydziału Matematyki i Informatyki UJ w Krakowie (adres i szczegóły dojazdu: http://www.im.uj.edu.pl/instytut/kontakt).
Czy organizatorzy pokrywają koszt uczestnictwa w finale?
Niestety nie.
Czy uczniowie będą korzystać z pomocy w czasie konkursy, kalkulator inne urządzenia lub przybory.
Z kalkulatora nie można korzystać. Z innych przyborów typu linijka czy cyrkiel można korzystać, ale w zadaniach sprawdzamy tylko odpowiedź, która jest liczbą, więc niekoniecznie takie przybory będą szczególnie przydatne.
Zostałem laureatem pierwszej edycji Turnieju - czy mogę starać się o preferencyjne przyjęcie na studia?
Niestety nie. Z niezależnych od nas przyczyn prawnych przywileje rekrutacyjne dotyczą laureatów począwszy od roku szkolnego 2018/19.
Zostałem laureatem kilka lat temu - czy mogę starać się o preferencyjne przyjęcie na studia w tym roku?
Niestety nie. Z niezależnych od nas przyczyn prawnych przywileje rekrutacyjne obowiązują tylko w roku następującym bezpośrednio po wygranym Turnieju. Uczestnik może kilkakrotnie zdobywać w Turnieju nagrody w młodszych klasach, ale zapraszamy go również w klasie maturalnej - wtedy dopiero będziemy mogli dać mu indeks na wybrane studia.